Sunday 15 November 2015

Hobi ku menulis..
Menulis diari sejak dibangku sekolah lgi..kalau dihitung dah lebih dri 30 buah diari yg ku miliki..
Seminggu seblm januari..pd setiap tahun aku akn pastikan aku telah memiliki sebuah diari baru...
Semua ttg aku..dari pada bibit2 perkenalan..pergi date..smpi lah putus cinta..semuanya ku tulis..
Zaman persekolahan.,kena marah,kena denda..ponteng kelas..pun trcatat jua..
Bkn itu saja..segala aktiviti ku..klurgaku..kena marah ngan mak.abah..gaduh ngan adik bradik mnjdi isi diari ku..kenapa yea..sbb aku suka menulis...
Tapi syg khazah itu hilang..bila berpindah rumah tika mendirikan rtangga diusiaku 21thn...
Tpi aku x brhenti..aku menulis lgi..ttg aku..perkhawinan ku..ttg saat aku jdi ibu..kesusahan diawal2 perkahwinanku..sehingga lah saat aku dikianati..dicurangi tanpa ada sedikit pun simpati..
Diari ku dibakar oleh bekas suami krn katanya isi diari itu trlalu mnyentuh peribadi..tpi nama pun diari tentu2nya trlalu peribadi..dia yg  silap krn mncuri baca diari ku..
Biar mnjdi debu..aku tak penat tuk menulis..buatlah apa saja..aku tak bisa berhenti..selagi ada jari jemari..selagi ada sebtg pena disisi..aku akn terus menulis..krn ini lah satu2nya jln utk ku kluar dri dunia realiti yg ckup mengecewakan  hati ini..
Aku tak bisa berhenti..menulis dan kan terus menulis..sehinga nafas trkhir ku..

0 comments:

Post a Comment

Twitter

Blog Archive

Hamedah Ahmad. Powered by Blogger.

Popular Posts