Thursday 12 November 2015

Dah lama trbuku dlm hatiku..
Bukan utk perkongsian tetapi meluahkan rasa hati yg lama kusimpan....
Ya..aku brgelar janda dlm usia 45thn dan aku dilepaskan bkn kerana aku gagal sebgai isteri tetapi aku gagal krn ku tak punya harta dan kerjaya..
Mungkin agak pelik..ttpi itulah realitynya..
Walaupun hidupku tidak lah sukar apatah lgi anak2 pun telah dewasa dan mula brdikari..namun jauh disudut hati trsimpan kelukaan yg tramat dalam yg tak bisa diselami oleh sesiapa pun jua..
Betapa seseorg yg kita sayang..yg hidup bersama selama 24thn..tiba2 mnjdi seorg yg tidak kita kenali..begitu asing rasanya..
Perasaan usah cerita...
Benci,marah,kecewa,meluat pun ada..namun jauh disudut hati sedikit rasa simpati...utk apa..utk sedikit kenangan yg pernah dikongsikan bersama...
Diusia ini aku tak mampu brdiri lgi..namun atas dasar tjwb yg belum selesai..aku gagahkan jua..krn yakin setiap yg brlaku pasti ada hikmahnya..dan allah lebih mgetahui apa yg trbaik buat hamba2nya...
Aku tidak menyesal memilih dia utk mnjdi pasangan hidupku dulu..kerana llki itulah telah meminjamkan aku mnjdi seorg isteri dan ibu..
Aku akn teruskan prjuangan ini yg belom selesai..dlm prjlnan meneruskan prjuangan hidup inilah nnt kiranya ditemukan dgn jodoh yg baru..alhamdulilah sekiranya tidak biarlah begini sendiri tuk selamanya...
12/11/2015..3.39pm..


1 comment:

  1. Terbaik sahabatku..
    Teruskan menulis. Sebaiknya pengalaman yang ada dapat dikongsi bersama.
    Tahniah/fbHH

    ReplyDelete

Twitter

Blog Archive

Hamedah Ahmad. Powered by Blogger.

Popular Posts