Monday 8 February 2016

Redha
--------------
APabila Kita Redha Kpd Sesuatu..
Yang mengecewakan Hati kita..
maka percayalah Allah akan mengantikan kekecewaan itu dgn sesuatu yang tidak dijangka...
.....................
Thats the key words...
Masih mencari kekuatan diri..
Terjumpa petikan ini dalam status kawan dalam fb..aku baca berulang2 kali..kosongkan fikiran n fokus betul2..dengan apa yg ingin disampaikan..than aku tulis semula dalam note book..positif...
Segala yang berlaku sama ada baik,buruk, sedih,gembira..bukan bidang kuasa kita..walaupun kita ada pilihan tpi keputusan tetap ditangan tuhan...kerana kehidupan ini..kita semua..miliknya..milik allah..memang susah pada mulanya..untuk menerima kenyataan sesungguhnya kita ditolak orang..apatah lagi kita rasa..kita telah melakukan yang terbaik..sebaik mungkin..tetapi tetap juga ditolak orang ketepi..sehingga mencakar maruah n harga diri..masa tu rasa down sesangat..tak tau nak perbaiki diri dari sudut mana lgi..hampir give up..
Tapi..hidup kena teruskan..kita mampu selagi allah mahu..ingat allah maha adil..dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba2nya...
So..kegagalan demi kegagalan..kekecewaan demi kekecewaan..kesakitan demi kesakitan..membuatkan aku iklas menerima segalanya..aku yakin seyakin yakinnya..allah akan berikan yang terbaik untuk aku..
InsyaAllah..sesuatu yang tidak aku duga...

0 comments:

Post a Comment

Twitter

Blog Archive

Hamedah Ahmad. Powered by Blogger.

Popular Posts